Özgül Öğrenme Bozukluğu (Güçlüğü) zihinsel-duygusal engellilik, ruhsal-nörolojik ya da psikososyal sorunlarla açıklanamayan bir grup spesifik öğrenme bozukluklarını kapsamaktadır. Okuma bozukluğu (Disleksi), Yazma Bozukluğu (Disgrafi) ve Matematik Bozukluğu (diskalkuli) özel öğrenme bozukluğunun alt tipleridir.

Okul çağı çocuklarında görülme sıklığı & 5-15 arasında değişmektedir.

Genetik ve çevresel faktörlerin etkileşimiyle ortaya çıkan nörogelişimsel bir bozukluktur. Beyinde sözel ve sözel olmayan bilginin algılanma ve işlemlenme süreçleri etkilenmiştir.
Belirtiler; akademik becerilerin öğrenilmesinde güçlük, akıcı okuma ve okuduğunu anlamada güçlük, matematiksel akıl yürütme ve problem çözmede zorluk, okurken ve yazarken harf karıştırma, harf atlama, hece uydurma, ters yazma, ardışık gün ve ayları karıştırma, alfabeyi öğrenmede güçlük, sağ-sol karıştırma gibi belirtiler sıklıkla görülmektedir.
Tanı klinik olarak konur. Ayrıntılı gelişim ve akademik öykü aileden alınır. WISCR zeka testi ve Özgül Öğrenme Güçlüğü Bataryası tanı için yol göstericidir. Cümle tamamlama testi ve ebeveyn ve öğretmence doldurulan klinik değerlendirme ölçekleri de tanı koyulmasında destek sağlar.
Tedavide ana yaklaşım eğitsel tedavidir. Ek psikiyatrik sorunlara yönelik ilaç tedavisi de gerektiğinde eklenebilmektedir. Aile ve okul desteğinin sağlanması da tedavinin başarısında oldukça önemlidir.

 

“uygulanan terapiyle daha öğrenme problemlerimiz giderek azaldı. etkili bir sonuç almış olmak gerçekten harika. teşekkürler doktor hilal hanım..”
elif & tan